Sex och samvete.

Idag var jag på praktiken för första gången, började egentligen för en vecka sedan men jag var sjuk. I fem veckor ska jag vara på Karlshovsskolan i en femteklass.
Idag var det chill, barnen hade NO så gott som hela dagen, jag satt bara längst fram och såg cool ut. De hade även sex och samlevnad för första gången, var lite kul att se hur generade de blev. Sedan kollade vi på en film som handlade om vad som händer under puberteten. Där satt jag, längst fram i klassrummet, i profil,  precis brevid tv:n och lyssnade på när tv-människan pratade om att brösten på tjejerna växer. Jag svär, alla killarna sneglade på mig, och mina.. myggbett. Skoj. På lunchrasten kom alla 27 barn på en gång och ställde 876 frågor, allt från vad min mamma heter till vad min favoritdryck är. Sedan fick jag även komplimanger för allt man kan få komplimanger.

I alla fall, förra veckan var jag DÖNERVÖS inför praktiken, men det var inte så farligt som jag trodde. Jag blir alltid jättenervös inför småsaker, vilken är lite jobbigt. Min socialfobi gör inte saken bättre heller, men det är bara att bita ihop så att säga.

Nu ska jag borsta tänderna, och lägga mig i sängen med en fet bok.

Godnatt blåggän



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback