Rubrik

Idag fick jag en anafylaktisk chock, dvs en allvarlig allergisk reaktion.
Kom helt oväntat som vanligt.
Jag satt vid datorn, fick ont i magen och mina ögon kändes konstiga, de kliade och det kändes som om de skulle ploppa ur mitt huvud.
Jag lade mig på sängen och fick ännu mer ont i magen, mådde illa, mina händer pirrade och jag blev jättevarmt.
Sedan började jag spy, tills det bara kom galla.
Senaste gången jag var hos läkaren så fick jag en adrenalinspruta att ta när jag får mina "anfall", eftersom mina luftrör kan svullna så jag inte får någon luft.
Så jag ropade på mamma, eftersom mina händer krampade så mycket att jag inte kunde hålla i något.
På något vis lyckades vi öppna sprutan fel, så jag fick hälften av innehållet på mig, och resten i benet.
Jag mådde faktiskt genast bättre, hela "anfallet" tog väl inte mer än 20 minuter.
Jag låg kvar i sängen en stund, eftersom jag alltid brukar svimma efteråt, och nu mår jag bra.

På måndag ska jag till Linköpings Universitetssjukhus, för att kolla vad det är som jag är allergisk emot.
Själv misstänker jag att det är något med laktos, eftersom jag brukar få ont i magen om jag dricker oboy eller äter filmjölk.

Jag är faktiskt inte nervös för att ta proverna, jag har inga som helst problem med sprutor.
Kan iofs bero på att jag var väldigt sjuk som liten, så jag fick ofta sprutor.
När jag var sju månader fick jag hjärnhinneinflammation och var medvetslös i en vecka och då fick jag dropp i armarna, benen och till och med huvudet!
Inte alla som har fått det minsann.

Nu kallar en tjock (haha, skrev chock först) bok, kvällscigg och sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback