Smultronet och födelsemärke-Niklas

Inatt hade jag världens besvär med att sova.
Slutade läsa vid 2 någon gång, låg och vred och vände på mig en timme,
gick upp och drack vatten. Låg en timme till, läste en halvtimme, låg och vred mig lite till,
lyssna på musik och läste lite till.
Sista gången jag kollade på klockan var den 6.
Sen vaknade jag vid halv 10.

Wäh.

En lite lustig sak är att precis innan jag somnar, så tänker jag alltid på samma sak.
Jag vet inte om det har hänt på riktigt, eller om jag bara är tossig i huvudet.
Jag tänker i alla fall på dagiset jag gick på som liten.
Jag tänker på att jag och Niklas snurrade i en gunga, och jag var helt snurrig i huvudet.
Sedan ropas fröken att det är mat och då går vi in.

Niklas, det var min första kärlek.
Han hade ett stort födelsemärke som täckte halva pannan, och vi gick på samma dagis.
Vi lekte ALLTID, hela tiden, både på dagiset och hemma.
Vi pussades och kramades alltid.
Lite sött, kanske.





en bild från förra veckan när Sunita och Jennie helt plötsligt stormade in i mitt rum och väckte mig.
Jag gick upp, gick ett varv i lägenheten och gick sedan tillbaka till sängen.
(min morgonrock äger din)

Nu ska jag gå och äta glass, och hoppas på att jag kommer kunna sova inatt.





Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh, va sött! Att du tänker på dagistiden innan du somnar. Hmm, undrar varför du tänker på det när du ska somna? Jag brukar tänka på allt möjligt och ingenting, för det mesta tänker jag på om morgondagen blir roligare/tråkigare och på mina drömmar jag brukar drömma om nätterna.

Btw, jag mår oxå bara bra, och är oxå trött på att svetten bara forsar ner så fort man kommer ut från ytterdörrn. Nu får väl värmen ta o ge sig liksom. Men någon vinter vill jag minsann inte veta av. Hatar tjocka vinterkäder och meterdjup snö.

2010-07-13 @ 23:59:02
URL: http://nadjabrodin.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

fin blogg!

2010-07-14 @ 18:03:31
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback