Allergisk reaktion

Sedan ungefär två år tillbaka har jag fått lustiga anfall lite då och då.
De kommer helt random, från ingenstans, och försvinner lika snabbt.

Det börjar alltid med att ögonen kliar, eller det sticks massor i ögonen.
Efter det går det snabbt.
Jag blir jättesnurrig, förvirrad, yr, dålig i magen och jag får även kramper i magen.
Som mensvärk gånger tusen.
Sedan kliar det överallt, som jag hade babat i brännässlor och jag blir helt knottrig över hela benen.
Blir oftast att jag spyr med, till det bara är galla.
Jag tappar rösten eller blir jättehes och det brusar i öronen
Och de senaste gångerna har jag även blivit helt konstig i händerna.
De pirrar jättemycket, som om de sover.
Och jag kan inte röra dem, de fastnar liksom.
Jag brukar även bli jätteröd i ansiktet och vara jättevarmt överallt och kallsvettas.
En gång svullnade mina öron och min haka upp (det såg sjukt kul ut om jag ska vara ärlig)


Jag har pratat med skolsköterskan, sjukvårdupplysningen och vårdcentralen.
Alla har sagt att det verkar vara en allergisk reaktion av något slag.
Men jag har fortfarande inte gjort några tester, eftersom vårdcentralen har
väntetid på några månader.
Men den 12:e augusti ska jag dit och ta massa prover.
Jag har ingen aning om vad de kommer ta för prover, antagligen blodprov och lite sånt.


Inget är som väntans tider, right?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback